Aliexpress Takip ,onay süresi ve dispute (anlaşmazlık) açmak


Ürünü satın aldınız artık takip ve onay süresi başlıyor.

"my order" bölümüne girdiniz.
burada yaptğınız siparişleri ve "status" kısmında durumunun ne olduğu yazıyor. Ödemeyi yaptıktan sonra ilk 10 ile 24 saat  arası "Your Payment is Being Verified" yazısını görürsünüz. ödemenin onaylanma süresidir. Banka onayı verir ve işlem başlar.

Sonra "Awaiting Shipment" yazar buda satıcının ürünü postalama süresi içinde olduğunu gösterir. bu süreç içerisinde eğer siparişten vazgeçmek isterseniz satıcıda kabul ederse sipariş iptali mümkündür (Cancel order seçeneği ile iptal talebi satıcıya bildirilebilir).

Satıcı ürünü postalayıp bilgileri sisteme girdiğinde "Awaiting Receipt" yazar. artık bundan sonra ürünü beklemeye başlarsınız.

Asıl iş bundan sonra başlar ürün gelmeyebilir. kusurlu olabilir. süresinde gelmeyebilir.
bu ihtimalleri göz önünde bulundurarak detayına girelim.

"My orders" kısmından "status" bölümünden "View Detail" tıkladığınızda yeni pencerede ürün siparişi ile ilgili detaylara ulaşırsınız.
Reminder kısmında ürünün otomatik olarak onaylanması için kalan süreyi görürsünüz. bu bölüm çok önemlidir. eğer bu süre içinde işlem yapılmazsa ücret satıcıya aktarılmış olur.

Posta gecikti yada elinize ulaştı ama test edeceksiniz süre de 3-5 gün arası kaldı hemen aşağıda bulunan Request to extend Purchase Protection tıklayarak isteğiniz gün sayısını yazarak ek süre talep edersiniz ve satıcı 2 gün içinde isteğinize cevap verir.
eğer vermezse o zaman en az 3 gün önce mutlaka "open dispute (anlaşmazlık)" açın. dispute süresi 5 gündür. 5 günde cevap satıcı onaylarsa yada hiç cevap vermezse iade alırsınız.
Eğer satıcı iadeye yanaşmazsa 5 günlük süre bitiminde konuya aliexpress karar verir.
Nasıl anlaşmazlık açılır konunun devamında mevcut.

Yada ürünle ilgili sıkıntı var yine aynen dispute yapacaksınız.
başıma gelmedi ama bazı uyanık satıcılar başka takip numarasını sisteme girip. sistemde de ürün teslim edildi gösterip göndermedikleri ürünün parasını almaya çalışabilir dikkat etmek lazım.
ulusal postalarda takipte bir sıkıntı olmuyor china post, hongkong post, singapore post gibi ama ucuz olduğu için birçok satıcı özel posta firmalarını tercih ediyor. takip numarası bazısında var bazısında Türkiye gümrüğüne girene kadar takip edilebiliyor.
Ulusal posta hizmetlerinin (China post, Singapore post, Hong Kong Post v.b.) takipli takipsiz bütün postaları elinize ulaşır. Özel şirketlerle gönderilen ve takibi bu sayfalardan yapılabilen postaların gelmediği de oluyor dikkat edin.

posta takip bilgilerini görmek için
bulunduğunuz sayfada yani my Aliexpress> my orders (http://trade.aliexpress.com/orderList.htm) kısmında siparişinizin karşısında view detail yazan bölümü açın.

Sayfada orta bölümde "Logistics Information" kısmına bakarsanız
International Shipping Company: hangi posta şirketinden gönderim yaptığı
Tracking Number: sorgu numarası
Remarks: açıklamalar (bu kısımda bazen postanın sorgu sayfası yada posta ile ilgili bilgilendirme yazabilir)
Details: postanın durumunu takip eden kısım, yada buradaki posta sorgulama sayfası linklerinden kontrol edebilirsiniz postanın durumunu. genelde iki link görünür gönderici posta servisi takip sayfası ve varış posta takip sayfası (ptt)

Anlattıklarımdan hariç alışverişle ilgili farklı sıkıntılar yaşanabilir. Takipli ulusal postalarınız sisteme girdikten birkaç gün sonra
http://www.17track.net linkinden UPU click here to track worldwide postal carrier shipment yazan yara yere tıklayarak
http://www1.ptt.gov.tr/tr/interaktif/kayitliposta-yd_yeniweb.php adresinden kontrol edilebilir.
Türkiye gümrük girişi olduktan sonra en detaylı takip https://www.turkiye.gov.tr/ptt-gonderi-takip adresinden takip edilebilir. Postanızın her hareketini bu ekrandan görebilirsiniz.
atıyorum yanlış ürün gönderdi satıcı ürün iadesi isteyip doğru ürünü gönderiyorum deme hakkına sahiptir. ürün iadesinde ücret alıcıya ait olur. genelde ucuz ürünlerde rastlanmaz böyle sorunlara pahalı ürünlerde olabilir.
yanlış ürün gönderdi satıcının tam iade yapmak istemeyebilir eğer işinize yarayacak bir ürünse makul şekilde kısmi iade isteyebilirsiniz.
Takipsiz ucuz postalarda elinize ulaşmama sorunu sıkça olur nedeni sanırım PTT takipsiz postaları pek önemsemiyor.
aynı satıcıdan iki ürün aldım farklı illerde iki adrese. posta takipsiz postaydı. biri teslim edildi diğer şehirdeki teslim edilmedi buradanda şehirden PTT farkı belli oluyor.
BURAYA DİKKAT
ws shipping  http://ws-shipping.com//chain//search_shippinginfo.shtml 
17post service  http://www.17postservice.com/
114track  http://www.114track.com
wedo express http://www.wedoexpress.com/
hong kong express post http://www.hongkongexpresspost.com/
cnz express  http://www.cnzexpress.com/
faspeed http://www.faspeed.com/
post air mail/http://www.postairmail.com/
lipu-exp.com http://www.lipu-exp.com/track.php
china post e-tracking  http://www.chinapostetracking.com/chain/search_shippinginfo.shtml
(bazıları araştırma sonucu eklenmiştir)

Bu sitelerin ortak özelliği varolmayan (fake) posta şirketleridir burada yazan işlemler kullanıcı yada sistem tarafından otomatik yazılıyor. 
Verdiğiniz siparişte posta size ulaşmış gibi göstermek için kullanılıyorlar. ürünü almadığınızı söylüyorsunuz fakat satıcı ürün teslim aldınız diyerek diretebilir. Asıl hedef sipariş takibi yapmayan, acemi kullanıcılar çünkü sistem süre bitiminde otomatik onay verecek ve ulaşmayan sipariş için paranız satıcıya aktarılacak. 

Ama genelde amaç satıcılar farklı posta firması ile gönderip, sisteme bu tip kodları girebiliyorlar ve ürün elinize başka firma aracılığı ile ulaşıyor. 
Bunu yapmaktaki amaçlarını tam bilmiyorum fakat uzun sürede gelecek postaları bu yolla kısa sürede teslim bölgesine varmış görünmesini istediklerinden olabilir, iade talep ettiğinizde sizin bölgenize ulaşmış sizde bir sorun olduğunu söyleyerek oyalayıp zaman kazanmaya çalışıyorlar.
Yada ucuz posta gönderilerindeki sadece sayılardan oluşan kodlar takip edilemiyor, bu durumu aşmak için takipli posta görünümlü bu sahte posta verilerini kullanıyorlar.
Eğer satıcı güvenilir ise ürün elinize biraz geçde olsa ulaşır. Ama siz yinede bunlardan kod girilirse ve satıcıya güvenmiyorsanız dispute açarak No tracking information seçip sahte takip kodu olduğunu bildirip iade isteyin.

Yada başıma gelen şekliyle satıcı ws shipping ile kod girdi fake olduğunu yazdım, satıcı bekleyin gelecek diye ısrar etti. gerçektende elime ulaştı tabiki böyle bir posta şirketi yok "takipsiz olarak china post" ile göndermiş paket üzerini iyice inceledim takip no yoktu. başka bir posta ise sahte kod ile elime hiç ulaşmadı iade aldım.

Kısaca şöyle durumda olabiliyor satıcı ucuz olsun diye takipsiz posta ile gönderiyor ama sistemin aktif olması için takip kodu gerektiğinden sisteme bu iki siteden sahte takip kodu koyuyor.

Ayrıca Yanwen Post http://track.yw56.com.cn/en-US/ sitesindeki takip numaraları chinapost ile gönderilen ucuz gönderilerdir fakat sayfasındaki sorgulamalar kurgusal gerçek değil.
Örnek vermek gerekirse elime ulaşan bir postayı incelediğimde sorguda çıkan teslim tarihi ve yönlendirilme tarihi tutuyor fakat 43 günlük sürede elime ulaştı. Yanwen aracılığıyla "China Post" ile gönderilmiş. Sayfadaki sorguda yönlendirmeden sözde 5 gün sonra Türkiye' ye ulaştığı görülüyor ondan sonrasını takip edemiyorsunuz zaten size ulaşıncaya kadar. İşte kurgusal olan kısmı burada başlıyor yani sadece postanın teslim ve yönlendirilme tarihi tutuyor geri kalan kısmı otomatik dikkat edin farklı sorgularda da aynı süre aralıklarını görürsünüz.
Yani kısaca postalar elinize ulaşır büyük ihtimalle ama sayfadaki tarihlere güvenmeyin , iki ayı bile bulabilir elinize ulaşması. "Free ShippingtoTurkey via China Post Ordinary Small Packet Plus" yazan ürünlerde bu gönderi şeklini kullanıyorlar dikkat edin alırken.

 Dikkat edilecek bir başka husus ulusal takipli postalar RF012345678CN şeklinde harfle başlar ve harfle biter bütün dünya üzerindeki hareketlerini ulusal posta takip sisteminden görebilirsiniz.. onun dışındaki postalar kısmen takip edebilme, yada sahte takip edilemeyen postalardır. genelde sadece rakamdan oluşurlar.
Takip numarasız, yada takip numaralı ama elinize ulaşmayan postalarda dispute(anlaşmazlık) açarak iade isteyebilirsiniz.
Posta gecikti ama takip numarasına göre Türkiye' ye giriş yaptı iptal etme şansınız var ama ek süre isteyip biraz daha beklemekte fayda var. yada çirkefleşip gelmedi postam süre doldu iade et paramı da diyebilirsiniz.
iade de iki tip iade şekli var birincisi tam iade.
ikincisi ise kısmi iade. kısmi iade şu şekilde işinize yarar. ürün birkaç parçadan oluşuyordu bir parça arızalı çıktı o parça fiyatını iade istersiniz.
Yada  atıyorum ürün olarak 1100 mA batarya istediniz 900 mA geldi 5 vereceğime 2 vereyim diyebilirsiniz, tabiki yanlış ürün durumunda tam iade isteme hakkınızda var.
Dispute açtığınız aliexpress ve satıcı sizden iddianızı kanıtlamanız isteyebilir.
yanlış ürün,arıza,kırık dökük yada ürünün hiç gelmemesi gibi. bu durumda resim veya video ekleme yada ürün takip numarasından ürünü teslim almadığınızı göstermeniz gerekebilir.
güvenilir satıcılarda iade ile ilgili problem yaşamazsınız genelde ama aklınızda olsun yinede.
para iade süresi 10 gündür. 10 günde gelmezse aliexpress e mesaj atın. iade ile ilgili işlemleride financial kısmından takip edebilirsiniz.

ürün geldi eğer ürün hemen anlaşılır ise onayı verebilirsiniz yada hiç ilişmezsiniz otomatik onay süresi gelince onaylanır.
bence hemen onay vermeyin ürünü kullanın, kullandıkça sıkıntı çıkabilecek ürünse bu süreyi değerlendirebilirsiniz.
bazen ürün çabuk deforme olabiliyor o durumlarda filan işe yarar.
ve tabiki işlem onaylandıktan sonra en büyük konunuz olan yorum hakkınız olacak. yorumların başkalarının almasınıda sağlayacağı için durumunu özetleseniz iyi olur sizden sonra alacaklara.

Dispute (anlaşmazlık) Nasıl Açılır.
Ürünü Teslim almadıysanız işlem basittir.

My AliExpress > Order List > Order Detail yada özetle işlemleri takip ettiğiniz sayfadan "open dispute" linkine tıklayın.
1.To start the dispute process, please tell us your problem:(uyuşmazlık açmak için sorunu anlatın diyor kısaca aşağıda soruları cevaplayarak)
*Did you receive your goods (ürünü teslim aldınız mı)
no
seçtiğinizde yeni seçenekler eklenecek
Select your problem from the options below:
Logistics tracking problem (paket takip sorunları)
Purchase Protection is running out, but package is still in transit (paket yolda fakat söz verilen süre doluyor seçeneği ürün takip numarası çalışıp hala paket teslim almayanların seçeği seçenek).
Package was returned to seller by shipping company (paket geri iade edildi yine takip numarasından genelde gümrükte takılan işlemlerde kullanılabilir)
No tracking information ( takip numarası çalışmıyor yada görüntülenemiyor seçeneği takipsiz posta gönderilerinde kullanılır, yada sahte gönderileri anlamak için.)
Customs problem
Customs is holding the package (gümrük sorunları,paket gümrükte takıldı, bekletiliyor durumları)
Other
Package sent to a wrong address (yanlış adrese gönderi)


2.Please tell us your solution:
Order Total: US $ xx (US $ 3.59 Product Price and US $ 0.00 Shipping Fee) (Paket teslim alınmadı seçtiyseniz otomatik olarak tam iade seçeneği açılır ve seçili durumda gelir.)
*Your Refund Request: (eğer ürünü teslim aldığınızı seçtiyseniz iki seçenek gelir tam iade yada kısmi iade)
Full refund (tam iade)
You can ask a refund as high as:US $ 3.59
*Please write your request detail: (isteğinizin detaylarını yazınız kısmı) buraya tarzanca birşeyler yazsanızda yeterlidir teslim alınmayan ürünlerde https://translate.google.com.tr/ imdadınıza yetişi hiç ingilizce yoksa.
"please refund" yeter basitçe
add attachments kısmı kanıt yüklemek isterseniz lazımdır teslim alınmayan ürünlerde zorunluluk yoktur. ürün teslim alınmadığı için en fazla takip kodunun çalışmadığı web sayfası resmi eklenebilir zaten.
Submit ile onayla gönder.
5 gün süre içinde satıcı cevaplamak zorundadır cevaplamazsa sistem otomatik olarak onaylar.
Eğer onay vermez ise sorun çözümü aliexpress e kalır.


Eğer ürünü teslim aldınız ama sorunlu çıktı ise aşağıdaki gibi yaparsınız.

Teslim alınan fakat sorun çıkan üründe nasıl dispute açılır?

My AliExpress > Order List > Order Detail yada My AliExpress > My Orders > satın aldığınız ürününün yanında open dispute linkine tıklayın.karşınıza gelen View Detail yazan işlemleri takip ettiğiniz sayfadan "open dispute" linkine tıklayın.

1.To start the dispute process, please tell us your problemuyuşmazlık açmak için sorunu anlatın diyor kısaca aşağıda soruları cevaplayarak)
*Did you receive your goods (ürünü teslim aldınız mı)
Yes
seçtiğinizde yeni seçenekler eklenecek
*Select your problem from the options below: (seçeneklerden birini seçin)
Item not as described (kısmen kusurlu ürünler)
Different in material,color, size, design, functionality, etc. (eğer ürün sipariş sayfasında belirtilenden farklı ise bu seçeneği seçin. rengi, tipi, genel özellikleri,eksikli yada tamamen yanlış ürün v.b.)
Does not work properly (ürün çalışması problemli yada beklenilen isteği karşılayamıyorsa ise bu seçeneği tıklayın)
Poor quality (kötü kalite ürünlerde bu seçeneği seçin)
Counterfeit product (sahte ürün ise bu seçeneği seçin)

Quantity shortage (gelen ürünün sayısı ile ilgili sorun varsa buradan seçim yapın)
The amount you received is less than you ordered (istenilenden az sayıda gönderi için bu seçeneği seçin örnek 3 ürün istediniz 2 geldi gibi)
The package you received is empty (paket tamamen boş çıktı ise bu seçenek)
Damage (hasarlı ürün)
Product or packaging is damaged/broken (ürün hasarlı kırık v.b durum var ise bu seçeneği seçin)
Logistics problems (nakliye ile ilgili problemler)
Package sent by incorrect logistics method (yanlış nakliye ile gelen paket seçeneği pekte kullanacağınız bir seçenek değildir. belki istisnası kargoyla istediniz posta ile geldi yada posta ile istediniz kargoyla geldi gümrükte sıkıntı oldu ücret ödemek zorunda kaldınız gibi bir şey olabilir.)
Other
Item had no problems, but I’d like to return anyway, buyer pays the return shipping (üründe hiçbir problem yok ama iade etmek istiyorsanız bu seçeneği nakliye ücreti size ait olmak koşulu ile seçebilirsiniz, pekte işe yarar bir seçenek değil.)

Yukarıdaki seçeneklerden birini seçtiniz aşağıda ise

2.Please tell us your solution:
Order Total: US $ xx (US $ 1.00 Product Price and US $ 0.00 Shipping Fee) (toplam yaptığınız ödeme ve nakliye yöntemi)
*Your Refund Request:
Full refund (tam ödeme iade)
Partial refund-amount requested: USD $ (kısmi ödeme iade, eğer gelen ürün işinize yarayacaksa bu seçenek iyidir örnek 10 dolarlık ürün aldınız rengi farklı çıktı 5 dolar iade isteyin sonuçta renk ürünü kullanmanıza engel olmaz, yada 5 tane ürün gelecekken 4 geldi bir ürününün fiyatını iade isteyin, yada 3 ürün geldi biri arızalı çıktı bir ürün fiyatı iadesi gibi.) ne kadar iade istediğinizi kutucuğa yazın.
*Do you want to ship the goods back You may have to pay the shipping fee(s)) (ürünü geri gönderecekmisiniz, burada ürünü bedeline göre karar verilebilir geri göndermek astarı yüzünden pahalıya gelecek ucuz bir ürünse hayır (no) seçin. Yok ben göndereyim ürün pahalı bedeline katlanırım derseniz yes seçin.

*Please write your request detail: (isteğinizin detaylarını yazınız kısmı) buraya sorununuzu kısaca yazın
https://translate.google.com.tr imdadınıza yetişir hiç ingilizce yoksa.

add attachments kısmı kanıt yüklemek kullanılır teslim alınan ürünlerde zorunludur.
iki şekilde kanıt yüklenebilir fotoğraf yada video olarak. ürünün sorununu fotoğraflayın kırık, ezik, eksik, yanlış ürün v.b.
yada çalışması ile ilgili problem varsa video güzel olur.
dosya boyutu 2 megabayttan fazla ise farklı bir yere yükleyin. altta size mediafire sitesine yükleyebilirsiniz diye öneri sunuyor isterseniz başka bir yere de yükleyebilirsiniz. yüklediğiniz dosyanın linkini sorununuzu yazdığınız kısmın altına yapıştırın. ama ilginç bir detay böyle yapsanızda illa birde add attachment kısmınada dosya eklemenizi istiyor bazen bu durumda da bir foto ekleyiverin 2mB dan küçük olsun boyutu.
Submit ile onayla gönder.
5 gün süre içinde satıcı cevaplamak zorundadır cevaplamazsa sistem otomatik olarak onaylar.
eğer onay vermez ise sorun çözümü aliexpress e kalır.
teslim alınmamış ürünlerde her zaman haklı çıkarsınız fakat teslim alınmış üründe bu değişebilir. aliexpress size istediğinizden farklı seçeneklerde sunabilir. ürünü geri gönderin yada tam iade isteginize kısmi iade verelim gibi.
bu yüzden kanıtınıza dikkat edin. genelde iyi puanlı satıcılar kendilerinden kaynaklı bir kusurları varsa sorun çıkartmazlar (tabi bu durum ucuz ürünlerde geçerli pahalı ürünlerde sorun çıkma ihtimali çoktur).

 Not: Lütfen soru sormadan öncelikle konuyu ve daha önce sorulan soru ve cevapları okuyun aynı soru defalarca soruluyor ve artık yetişemiyorum, cevaplamadan silmem gerekiyor ve sorunuza cevap verilmediyse emin olun cevabı sayfalarda olduğu içindir.

189 yorum:

  1. afedersiniz.eger aliex ürünü zaman aşımından dolayı haberim olmadan onaylamışsa ve ürün hala elime ulaşmadıysa yapabileceğim baska bişey var mı? lütfen yardımcı olun :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapacak bir şey kalmamış onaylandıktan sonra,takip etmek gerekiyor süreci. Artık bekleyeceksiniz ürün gelir belki.

      Sil
  2. Merhaba,

    Benim de ürünlerim var takip edilemeyen kargo numaralarından, süreyi bir kere uzattım. Yine gelmezse tekrar uzatmayı deneyeceğim. Benim 3 sorum var

    1. sorum şu diyelim uzata uzata 4-5 ay oldu ürün gelmeyeli ve 5 gün kala dispute açtım, adam kabul etti para iadesini ve param geri iade oldu. bundan diyelim belli bir süre sonra ürün elime ulaştı. Bu durumda birşey yapmam gerekir mi?

    2. sorum ise bu ptt den hangi kargo numaraları takip edilebiliyor(sadece RJxxxxxxxxxCN olanlar mı?)? Ptt'den kargo takip edilemeyeden alış veriş yapmak doğru mu? Ve bu takip edilemeyen kargoları yine ptt'mi elimize ulaştırıyor?

    3. sorum diyelim kargo elime ulaşmadan geri gönderilebiliyor mu PTT veya gümrük tarafından?

    Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1. hayır bir şey yapmana gerek yok. ama etik ve vicdani durum olarak ödeme yapmak istersen satıcıyla mesajlaş aynı üründen bir tane daha al durumu anlat gönderi yapmadan onay verirsin ödeme yapılmış olur.
      2. PTT yada ulusal takip sisteminden aynen başı ve sonu harfle biten bütün uluslararası gönderiler takip edilebilir.
      3. evet gümrükten dönebilir yasaklı v.b durumlar nedeniyle, PTT den dönmesi adresin eksik olması yada teslim edilmesinde problem çıkması yüzünden oluşabilecek problemlerde olabilir.

      Sil
  3. Merhaba. Aliexpresten aldığım elbise renk ve cinsiyet olarak satıcı tarafından yanlış gönderildi. Paramın tamamını iade etmesi için uyuşmazlık açtım. bana küçük miktar bir para teklif etti fakat ben kabul etmedim. Uyuşmazlağın son saatlerine doğru sorunu sistem üzerinden kabul etmiş şimdi aşağıdaki bir durum gözüküyor. Bundan sonra re olacak bilgi verebilir misin? Teşekkürler.

    Status:Seller accept issue

    Reminder: The dispute has been accepted

    Please see the dispute result in Dispute Information.

    YanıtlaSil
  4. Para iadesi yaplınca bunu bana nasıl iade edecekler. Yani krdi kartıma geri yüklememi yapacaklar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. satıcı isteğinizi kabul etmiş ve kredi kartınıza geri yüklenecek. süreci siparişinizin takip sayfasında bulunan "financial" takip edebilirsiniz 10 gün içinde iade tamamlanır genelde.

      Sil
    2. Paramı full ödedi. Elbisede bize kaldı :)

      Sil
  5. Merhaba,
    Ben ürünü satın aldıktan sonra satıcı elinde olmadığını yerine başka şey göndermeyi teklif eden bir mesaj attı ama kargo kısmına da göndermedği halde sallama bir takip kodu girmiş. gerçek olmadığını söyledi.
    ben de teklif ettiği diğer ürünü istemedim. direkt iade istediğimi söyledim. kargo kodu sistemde girili olduğu için 5 günü de geçmediğinden open dispute aktif değil.
    Ne yapmak gerekir ? 5 gün sonra open dispute aktif olunca hemen tıklayıp sahte takip kodu mu işaretleyeyim yoksa durumu izah eden bir mail mi atmam gerekir aliexpress'e? Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. dispute yani anlaşmazlık önce satıcıya yönelir satıcı kabul etmezse aliexpress karar verir. dediğiniz gibi sahte takip olarak açın satıcı kabul etmezse aliexpress e durumu açıklayan mesaj atarsınız sorun çözülür. zaten satıcı suçunu biliyor konuyu uzatmaz.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba,
    Aliexpress den aldığım ürün sahte çıktı ve satıcıya ürünün sahte ve kalitesiz olduğuna dair mesaj yazdım. Satıcı ürününün orijinal olduğunu iddia etti. Ben de bunun üzerine dispute açtım ve ürünün resimlerini ekledim. Satıcı para iadesi yapacağını ancak önce dispute u iptal etmem gerektiğini söyledi. Satıcıya güvenmiyorum, dispute u iptal edersem aynı dispute u tekrar açabilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eğer koruma süresinin bitmesine vakit varsa yapabilirsiniz. ama koruma süresi bittiyse ürün onaylanır direk olarak. zaten iade yapacaksa dispute kabul etmesi gerekirdi. nasıl iade edecek başka türlü. oyalama taktiği gibi geldi bana. sen bilirsin ama bence "escate" ile çözümü aliexpress e bırakabilirsin.

      Sil
  8. merhabalar benim siparişimdede yaklaşık 2 ay bi gecikme oldu geldi gelecek derken kargo takip no aktif oldu ve takip edebiliyodum iptal etmemek için anlaşmazlık açtım cumartesi ürünler gelmiş bugun teslim aldım ama sisteme girdiğimde uyuşmazlık bitmiş görünüyor üstelik ürünler 4-5 parça eksik nasıl bir yol izlemem gerekli yardımcı olursanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uyuşmazlık bitmişse iademi oldu ücretiniz, yada satıcı talebi reddetti mi? onay süreniz devam ediyor mu?tam bilemediğim pek seçenek öneremiyorum.

      Sil
  9. ben aliexpresten ilk defa bir ürün alıyorum. ürün sahte çıktı 2 tb hardiskin içinden flash bellek kapasitesi bile çıkmadı iade etmek için uyuşmazlık başvurusu yaptım 47 dolara aldığım ürünü bana 24 dolar iade ile kabul etmemi istiyor ben ürünü geri göndermek istiyorum sahte ürün onun teklifini kabul etmıyorum ne yapmam lazım yardımcı olursanız sevinirim ekran görüntüsü ektedir lütfen acil yardım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ek göremedim ben ama konunun Aliexpress Nedir?, Nasıl Üye Olunur? kısmında benzer konuyu anlatmıştım ayrıca geçen usb flash diskte aynı sorunu yaşadım tam iade aldım. kanıtlarınızı (resim,video,program sonuç çıktısı) sunun. bence geri göndermek ile de uğraşmayın dolandırıcı satıcı için eğer satıcı tam iade kabul etmiyorsa escalate edip aliexpress kararına bırakın.

      Sil
  10. merhaba 18 mayısta ödemesi alınan RJ496214553CN track numaralı siparişimin bilgilerine girdiğim sitelerde ulaşamadım. bu konuda lütfen yardımcı olur musunuz ? teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. takip numarasında sorun var satıcı ile irtibat kurup doğru numarayı göndermesini isteyin.

      Sil
  11. urun 60 gunde elıme gecmeyınce dısput actım odemeyı gerı verdıler 70 gunun sonunda urun geldı ben odemeyı sımdı nasıl yapıcam satıcıyada ulasılmıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynı ürünü satın al ve not kısmına ürün göndermeyin şu order no ile ürünü almıştım yaz

      Sil
  12. satıcıya mesaj atarak ulaşabiliyorsanız ulaşıp durumu anlatın.
    aynı şey başıma geldi satın aldığım ürünü tekrar satın alıp aynı takip noyu girmesini söyleyip onay verdim yeni ürün gönderilmeden.

    YanıtlaSil
  13. Siparis verdim aliexpressten urun kargoya verilmedi islem suresinin bitmesine 8 saat var süreyi uzatayim mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cevap geç oldu ama bu tip işlemler kişinin tercihidir iptal edebilirsiniz,satıcıya mesaj atıp durumu sorabilirsiniz.

      Sil
  14. yanlışlıkla dispute açtım bunu kapatmak istiyorum ama daha sonra dispute açma hakkım gider mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayır hakkın sınırı onay süresidir. Süre dolana kadar, dispute etme hakkınız vardır.

      Sil
  15. merhaba ben aliexpressten ürünlerimi teslim aldım ve alınan ürünleri onayla tıkladım onayladım ve şimdi açık anlaşmazlık açmak istiyorum olurmu acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. onay verdiğinizde konu kapanmıştır hiçbir hak talebiniz kalmaz. ancak satıcıya mesaj gönderebilirsiniz belki yardımcı olabilir.
      eğer daha puan ve yorum hakkınızı kullanmadıysanız kötü puan yada yorum bırakabilirsiniz.

      Sil
  16. Ukim ndenilen gümrükkurumu 10$ lık ürünlşere dahi 77.6 tl gümrük vergisi işletilmektedir bu konuda ne yapabiliriz, ürünü teslim almadığımızda iade olurmu paramız iade edilir mi.

    YanıtlaSil
  17. gümrükte senin gibi sorun yaşayanlar çokmuş bu günlerde nedeni belirsiz.
    iade alıp alamaman satıcı ile anlaşmana bağlı,gümrükte yaşanacak sorunlar satıcıyı bağlamıyor. posta ücretini düşüp, kısmen iade almaya çalış.
    yada bir kişi gümrükte takılan ürün için tam iade almıştı aliexpresten. biraz zorlarsan ingilizcende yeterli ise tam iadede mümkün.

    YanıtlaSil
  18. merhaba,
    aliexpressten elektronik esya aldım.satıcı işlem süresinin bitimine 1 gun kala kargo takip numarasını girdi.birkac gun sonra sipariş takibine baktıgımda kargo bulunamadı yazıyordu.satıcıya kargo numarasının yanlıs oldugunu ürünü gönderdin mi diye sordugumda renk konusunda bana secim yapmamı onay verip vermediğimmi sordu.siparişi sevk etme suresi coktan geçmişti.yanlıs takip no girmisti.bende artık istemediğimi belirtip dispute açtım.buna rağmen ürünü kargolarsa sonuç ne olur sizce?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geçersiz takip no girdiği için dispute açıp iade alırsınız.

      Sil
  19. Merhaba
    Aldigim saat farkli bir renkte geldi ve dispute actim. Satici %30 iade teklif etti. Mesaj atip %50 istedigimi soyledim. Bunu dispute kismina nasil girebilirim yoksa saticinin tekrar teklif etmesini mi bekleyecegim ? Birde boyle bir durumu aliexpress e biraksam ne karar verirler tecrubeniz var mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dispute modified kısmından kısmi iade olarak değiştir fiyatın yarısını iade şeklinde düzelt.

      Sil
  20. merhaba ben de 20 gün önce kredi kartımla ödeme yaparak aliexpressten sipariş verdim. ancak satıcı ürünleri (giyim) hala kargoya vermedi. 20 gündür kargoya verilmemesi normal mi? başka satıcılardan da aynı tarihte ürünler aldım onlar elime ulaştı bile. ama bu satıcı hala kargoya bile vermedi. iki kez mesaj yazdım bana bişeyler yazmış ama ingilizcem çok kötü olduğu için pek anlamadım. hatta mesajı size de atayım belki yardımcı olursanız sevinirim
    "dear,we will speed up the shipping time .Pls keep your patient.Yours rella"

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beklettiğini söylüyor ne için olduğunu bende anlamadım. ama ürün göndermek için belirlediği süre devam ediyorsa gönderecektir.

      Sil
  21. hocam merhabalar aliexprestem ram aldım fakat bozuk çıktı tr.aliexpres sitesi türkçce fakat ilk alişverişim ve kusurlu cıktı geri göndericegim ama nasıl yapılır bilgi sahibi degili sizden video cekmeniz rica edicektim youtube kanalınız varsa veya özelde size zahmet
    iletişim: https://www.facebook.com/profile.php?id=100005422126618

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. video çekme şansım yok sayfada dispute açmayı detaylı olarak anlattık işinizi görür. asıl önemli olan ram in bozuk olduğunu kanıtlayabilmen. onuda ancak video çekip ekleyerek yapabilirsin. ram i taktığında bilgisayarın sorun gösterdiğini videoya kaydet ve dispute kanıtkısmından ekle. eğer ekleyemezsen dispute içindeki mesaj kısmına adresini ekle oda yeterlidir.

      Sil
  22. merhaba ben elektronik bir cihaz siparişi verdim 6 gün etti hala kargoya verilmedi ortalama kargoya verilme süresi kaç gün ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bazen bir gün bazen onbeş gün satıcıya ve ürüne göre değişiyor.

      Sil
  23. satıcı geri gönderimi kabul etmedi ürün hasarlı lütfen bilgi sahipleri burdan veya facebokk adresime yazbilirlermi lüfen: https://www.facebook.com/profile.php?id=100005422126618

    YanıtlaSil
  24. www.aliexpress.com
    Welcomemichale | Sign Out My AliExpress
    Wish List
    Cart Help
    Buyer Forum
    Dili Seçin​▼

    I'm shopping for...

    All Categories

    My AliExpress > Order List > Order Detail
    Place Order
    Pay Success
    Shipment
    Order Complete
    Order Number:
    69196096813721
    Status:
    The supplier is processing your order
    Reminder:
    This order will be automatically cancelled if the supplier does not ship your order within: 5days 17hours 2minutes 11seconds .
    Extend Processing Time Request Order Cancellation


    bu ne anlama geliyor yardımcı olur musunuz .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. satıcı 5 gün içinde postalayıp bilgileri sisteme girecek. girmezse alışveriş otomatik iptal olacak.

      Sil
  25. merhaba ben az önce bir elbise satın aldım ve rengini değiştirmek isityorum ne yapmam lazım lütfen cevap

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geç oldu cevap ama o durumlarda satıcıya mesaj atın istediğiniz rengi belirtin onu gönderirler.

      Sil
  26. Merhabalar ben telefon kabı aldım ama bana sadece sayılardan oluşan şöyle bir takip numarası verdi. 02250321839 ürünüm nerde nasıl hiç göremiyorum 17track te bir şeyler cıkıyor fakat pttde barkod hatalı diyor ? Bana türkiyeye girince takip edilemeyen numaralardan mı verdi ? eğer öyle ise bu ürünü yine türkiyede ptt dağıtacak.Beni evde bulamazlarsa benim haberım nasıl olacak ? nasıl ürünümün geldiğini anlayacağım yardım ederseniz çok sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu tip takip kodları işe yaramıyor çin gümrükten çıkışından sonranı bilmenize imkan yok. takipsiz olduğu içinde çoğu zaman kapınıza bırakıp gidiyorlar. teslim almazsanız dispute açın.

      Sil
  27. Open dispute 5 gün sonrami açılıyor tikladigimda 5 after days shipping uyarısı var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanırım öyle olabilir anlaşmazlık açmak için bir süre geçmesi lazım doğal olarak.

      Sil
  28. Merhaba sipariş ettiğim saatlerle ilgili satıcıya onceden özellikle tracking code istediğimi belirtmiştim.Siparis sonra sistemde kod göründü ancak kargolanmanın üzerinden 10 gün geçmesine rağmen kod görünmüyor.
    Kodum:RG222434905CN
    Ben mi yanlıs kontrol ediyorum yoksa kod mu hatalı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. takipli postaların sistemde görünmesi bazen bir haftayı bulabiliyor.

      Sil
  29. meraba benim de ürünümün takip numarası RI601301241CN fakat hiç bir işlem yapılmamış nedeni ne olabilir acaba lütfen yardımcı olabilir misiniz ?

    YanıtlaSil
  30. selam benimde satıcıyla bir para iade konusunda anlaşmazlığım var.aliexpress'e escate açmamızı söylemişsiniz bunu nasıl yapıcamı bilmiyorum. ayrıntısıyla anlatırsanız sevinirim. teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şu ara pek vaktim yok anlatmaya ama dispute ekranında escalate diye seçenek var bunu yaptığınız anda satıcının önerisini kabul etmeyip aliexpress i hakem tayin etmiş olursunuz diye özetleleyeim.

      Sil
  31. merhabalar ben 25dolara ekran sipariş etmiştim ama bozuk cıktı dispute açtım 5 dolar iade etmek istiyor sizce ne yapmalıyım ?? ve yorumu 5 yıldız yap diyor dispute'yi düzeltmeden 5 yıldız verilebilirmi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dispute sonuçlandıktan sonra 5 yıldız verilebilir. arızalı olduğunu kanıtlayabiliyorsanız kabul etmeyin.

      Sil
  32. Merhaba
    almış olduğum ayakkabı gümrükte takıldı. ilk başlarda acemi olduğum için takip edemedim ama öğrendikten sonra open dispute açıp satıcıya mail attım. takip edeceğini ama açık anlaşmazlığın onu rahatsız ettiğini ve kapatmamı söyledi ben de tamam deyip 2 gün kala kapattım. yaklaşık 3 ay oldu ve ürünün sonunda gümrükte takıldığını ve bir markanın sahte ürünü olduğu için dava sürecine girdiğini öğrendim. yani pakete el konuldu. bana da tebligat gelecekmiş.
    bu durumda bana bişey olmayacağını söylediler ama para iadem için ne yapabilirim. satıcıya mail gönderdim ama cevap gelmiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geçmiş olsun satış süreci bitmiş ve otomatik olarak onay vermişsiniz. aliexpress müşteri hizmetlerine durumu anlatabilirseniz belki iade alabilirsiniz.

      Sil
  33. acil yardım isityorum ürün yolda elime geçincemi iptal etmem gerekiyor nasıl yol izlemeliyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yoldaki ürün için iptal olmaz. ancak teslim alınca yada alamayınca dispute açabilirsiniz.

      Sil
  34. iyi günler, ben de aliex.ten bir ürün aldım ama ürün ptt ile alakalı bir sıkıntı yüzünden çin'e geri dönüyor. satıcıyla konuştum para iadesi istedim. ben cevap beklerken "open dispute" , "finish dispute" oldu. Bu ne anlama geliyor yardım eder misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dispute isteğinizi kabul etmiş görünüyor. financial kısmından takip edebilirsiniz.

      Sil
  35. Hocam benim bi sorum var ürünü aldım ürün geldi . Ürünün yazılımsal sorunu vardı dispute açtım 25$ iade aldım yazılım bilgim olduğu için o sorunu kendim çözdüm .sora cihazı koşeye koydum 1 ay sonra açmayı denedim cihaz hiç açılmadı . cihazın anakartı sorunluymuş benim ettiğim mudahale anakartı bozacak bişey değil başit bişey . şimdi satıcı gönder yaptırayım diyor ama arada aliexpress yok satıcıya güvenmiyorum tekrar dispute açma sansım da yok ortada kaldım .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geçmiş olsun senin durumun için söylenecek birşey kalmamış. zaten kısmen iade almışsın arızalı diye. eğer pahalı bir ürünse gönderdiğine değer. bunun bir gönderim birde alım maliyeti var. ayrıca arada bir güvence yok.

      Sil
  36. Arkadaşlar bir ürün aldım bende site iade verdi ama bankamla görüştüm hiçbir iade. Yatmamış tekrar tekrar mesaj çektim gene para gelmiyor bankamı aradım yok diyor şubemi aradım yok diyor ne yapmam lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sipariş sayfandan financial kısmından kontrol edebilirsin süreci bazen uzuyor.

      Sil
  37. Guangzhou Airport safety check rejected. Sipariş durumum bu şekilde gözüküyor. Buradan ürünün geri gönderildiğini anladım ben.Siparişi iptal mi etmeliyim ne yapmam gerekir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iptal edebilirsin satıcı takıldıysa sorun çıkartmaz iadede

      Sil
    2. Satıcı bu durumun normal olduğunu söylüyor ,sizce normalmi bu ifadeden sonra ürün gelir mi Türkiye ye.

      Sil
  38. Bu siteden iade paramı alamadım 152 TL güm oldu bidahada alirxpress ten ürün almam alıcı göndermediyse ürünü iade olmuyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha önce böyle bir durum hiç duymadım birşey diyemiyorum.

      Sil
  39. Merhaba ;
    Aliexpressten yapmış olduğum alışverişimde ayakkabı almıştım ancak ptt ukimde takılı kaldığını zimmete alındığını gördüm eve tebligat geldi benden ödeme tutarını gösteren belge ve nüfus cüzdanı fotokopimi fax çektim aliexpressede open dispute açtım satıcı cevap vermez ise para iadem yapılacakmı direk yada ptt benden kdv alıp ürünü yollayacakmı kafam baya karıştı ben ne olur olmaz diye open dispute açtım satıcı cevapta vermiyor son 2 gün süresi var open dıspute nin sizce durum ne olacaktır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ödeme tutarını gösteren belegeyi gönderdiğinizde teslim alırsınız zxaten sorun yok.

      Sil
  40. Merhaba. 5 parça ürün aldım aliexpress'den. 4ü kargoya verildi, birinde hâlâ " awaiting shipment" yazısı var. Ve sürenin bitimine 1 gün kaldı. Süreyi uzatmam mı gerekiyor bu durumda? Yada uzatmazsam ne gibi bi sorun olur? Satıcıya da mesaj yazdım. Dün gönderdim, endişe etmeyin takip numarası göndereceğim dedi. Gönderdiyse neden hâlâ awaiting shipment yazıyor? Umarım kısa zamanda dönüş yaparsınız mesajıma :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. awaiting shipment satıcının ürünün gönderi kodunu girmek için belirlediği süredir. gönderipte hala kodu girmemişte olabilir. süre bitiminde hala kod girilmemişmişse iade talep edebilirsiniz.

      Sil
  41. Merhaba bende bir ürün sipariş verdim yalnız ürünün kargolanması için son 3 saat kaldı ve hala ses yok biraz yüksek miktarlı bir üründü o yüzden işlem süresini 2 gün uzatıp satıcıya mesaj attım hiç ürün iptali yapmadım bu durumda 2 gün içinde yine kargo yapmazsa ne yapabilirim? size ulaşabileceğim bi adres var mıdır?

    YanıtlaSil
  42. tekrar süre uzatma talep edebilirsiniz. Yada para iade süreci başlar. iletişimi buradan kurabilirsiniz ,sorularınıza çok sık bakamıyorum ama ilgilenmeye çalışırım.

    YanıtlaSil
  43. ürünü dün aldım. seller shiping methotlan yollamıs. takip kodu bu : 70123020624
    acaba kod eksik mi bulamıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. takipsiz ucuz gönderi elinize ulaşana kadar takip edebilmeniz mümkün değil.

      Sil
    2. satıcıdan tekrar takip numarası istedim bunu verdi A000191511241585
      flyt express buldum buradan yalnız ptt den nasıl takip edeceğim.
      aynı kodla olmuyor mu?

      Sil
    3. pttden sadece uluslararası takip kodları görülebilir.
      verdiği kodun yanında takip edeceğin adresin linkide verilmiştir ordan bakabilirsin durumuna.

      Sil
  44. Merhabalar..bu zamana kadar bu siteden 25 den fazla urun satin aldim ve hepsi elime ulasmisti ancak 18 eylül de 39dolarlik bi ürün siparis ettim ve gelmedi satici süreyi uzatti bende 24kasimda onay suresi 6 gun kalmisti ve anlasmazlik baslattim bugun onay sureside doldu ancak ne saticidan ne sistemden bi msj bilgi alamadim.5gun icinde sonuclanir yazilmis 5gunu gecti bi vilgi yok yardm edeblrmisinz bundan sonraki asama ne .. para iadesi icin ne yapabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sorunuz karışık olmuş dispute (anlaşmalık) açtıktan sonra satıcı ya kabul eder ya reddeder. sizinkinde durumun ne olduğunu anlayamadım.

      Sil
  45. Merhaba bende 26$ siparis verdim ama urun gorseldekiyle aynı değil kalitesizdi.anlaşmazlık açtım kısmı iade tutarı hakkı da satımıyla sonu da a lastik 15$ geri ödeme yapacaktı tmm dedim.sonra msh geldi dispute reason:

    YanıtlaSil
  46. Sorry platform d oes not support a refund now, I can not öperate yazıyor msj da

    YanıtlaSil
  47. Yanıtlar
    1. dispute açtınız satıcı kapatmanızı söyledi bu mesajı yazdıysa tekrar açın. eğer isteğinizi kabul etti bu mesajı yazdıysa geçerliliği yok.

      Sil
  48. Aldığım ürünü beğenmedm anlaşmazlık açtm ve satıcıyla anlaştık para iadesini almam için anlaşmazlığı kapatmam gerektiğini yazmış nasıl kapatcam tarif edebilirmisnz tşklr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. refunds disputes menüsünden sipariş sayfanızı açın cancel dispute seçeneğine tıklayın.

      Sil
  49. Merhaba ben telefon siparişi verdim.sorum telefon alındığında kayıtlımı geliyor yoksa pasaportmu gerekiyor. Bilgilendirirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. telefonun hiçbir şekilde gümrük izni yoktur farkedilirse gümrükte takılır.

      Sil
  50. Hocam aliexpress ten Wi-Fi adaptör aldım 24 günde geldi herkes olumlu geri bildirim vermiş urune ancak ,benim Wi-Fi adaptor çekim kalitesi berbat cep telefonum 9/10/11 wifi gorurken adaptor 1/2 tane wifi goruyor bunu videoya çektim.dispute acicam çektiğim videoyu yuklüyeceğim fakat 182 MB lık avı formatındaki videomu yüzde %27.5.a kadar yukluyor sonra yüklemiyor takılıp kaliyor sorun ne olabilir
    Birde full refunded istedim kabul olur mu yoksa kısmı refunded mi isteyim? Kısmı de ne kadar isteyim urun 5.74 dolar..
    Satıcının 4 tacı var 98.5 pozitif feedback li.
    Satıcı ile anlaşma yoluna gitsem para iadesi nasil kabul ediyor videoyu ilk ona gönderdim 2 gündür cevap yazmadi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. adaptör arızalı olabilir kısmi yada full kısmına siz karar verin.
      182 mb dosyayı küçültme şansınız varsa (video codecleri ile) küçültebilirsiniz dosya boyutunu. yada başka bir dosya sunucusuna yada youtube gibi video sunucuna yükleyip bağlantı linkini mesaj olarak ekleyebilirsiniz.

      Sil
  51. selamlar ben de ürün aldım da kamerada bazı kusurlar çıktı paraya onay vermedim nasıl geri gönderebilirim ürünü

    YanıtlaSil
  52. Merhabalar Aliexpressten aldığım ürün Türkiye'ye geldi… Benim olduğum şehir BURSA… fakat ürünüm İstanbul / Başakşehirden Adana / Seyhan 'a gitmiş… Başkasının takip numarasını bana vermiş olabilir mi? Ürünüm bana gelir mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. satıcıyla iletişim kur belki verdiği takip numarası başkasına aittir.
      eğer değilse ptt ye durumu bildir.

      Sil
  53. Abi meraba Aliexspersten bir ürün aldım yanlız benim hatam soy ismimi yalış yazmış suan ürünüm sevk edildi yazıyor takipte gelen ürün geri gidermi ne yapmam gerekiyor param yanar ürünün fiyatı 60 dolar yardımcı olursan sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında kimlik sorarlarsa vermeyebilirler biraz postacı insafına kalmış.
      tek harf yanlışı ise önemsenmiyor genelde.

      Sil
  54. Merhaba almış olduğum ürün çalışmadı ve Dispute açtım ve satıcıya tanınan süre bitti.Fakat satıcı ne mesajlarıma cevap verdi ne de param yattı.Ürünün durumu aşağıda gözüktüğü gibi;
    Status:
    Seller response time has ended
    Reminder:
    Since the seller did not respond to your dispute within the deadline, the system has settled the according to your proposal.
    You do not need to return the goods.

    Sizce ne yapmam lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. satıcı cevap vermediği için isteğiniz kabul olmuş diyor. bence financial kısmından tekrar kontrol edin iade süreci başlamış gibi.

      Sil
  55. Merhaba, bu blog sahibi gerçekten de sevap alıyor. Bilgiler detaylı, ganimet bulmuş gibi oldum. Bir elbise aldım. Zaten 32usd ödedim. Ben de ücretsiz sevkiyatı seçtim. Fakat ürün Guangzhou departure takıldı! 15 gündür uçmayı bekliyor.satın alma sürecimden itibaren bugüne 23 gün geçti. Firma ürünü pazarlarken TR teslimatı 15-27 gün belirtmiş, parayı alıp siparişi onaylayınca da 60 gün teslimat süresi açmıştı. Bunu baz alarak Open Dispute açtım. Muhtemel ürün elime ulaşacak. Ama bu arada param iade oldu ise, ve ben ürünü beğenmediysem geri göndermem gerek. Ücretsiz sevkiyat yani PTT ile elime ulaşan bir ürünü beğenmedim diyelim. Geri gönderme ücreti ne kadar olur. Paket 1kg'ın altında. Astarı yüzünden pahalı olursa, ne yapmalıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. para iade olduysa ürün geri gönderme v.s şeylere gerek yok zaten. Ürün geri gönderme konusu pahalı ürünler dışındaki ürünler için sözkonusu değil.
      satıcılar nadiren ürünü geri göndermenizi talep eder.
      1 kg lık ürünü geri göndermeniz baya tutar sanırım normal takipli posta bile 10-15 tl arası tutuyor artık ordan hesaplayın.

      Sil
  56. Aynı doğrultuda benim de bir kaç sorum olacak. Urun sayfalarında urunlerin alıcı garantisi adi altında (39,45,60 vs) gunde ürün gelmemesi durumunda para iadesi vaad ediyor. Bu durumda ben bu sure dolduğunda para iadesi talep edebilir miyim? Mesela, dominos pizza; pizzaniz 30 dk da gelmezse para iade diuor. Bunun gibi miolabilir mi?
    Yine bazi firmalar bu günü cumartesi ve pazarları dahil etmiyorlar. Ancak bunu ilk urun sayfasinda belirtmiyor. Sonradan soyluyorlar. Bu durumda ben musteri olarak cumartesi ve pazarı dahil ederek mi gun saymasi yapmaliyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gün sayma işlemini alışveriş takip sayfanız otomatik olarak yapar ve süre bitiminde hiç hareket olmazsa otomatik onay verir. iş günü olarak değil günlerin tamamı olarak sayılır.
      yani sizin saymanıza gerek yoktur.

      Sil
  57. Merhabalar ben aliexpress den modem aldım ve modem bekledigim gibi çıkmadı ve ben modemi iade etmek istiyorum lütfen bana yardımcı olacak var mı ? modem 27 dolar ve daha 38 günü var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iade nasıl yapılacağı zaten konularda var.lütfen okuyun.

      Sil
  58. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. süre uzatma talep edin. ürün gelmezse dispute açın.

      Sil
  59. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  60. Tlf ekrani aldim ama tlf uymadi.urun geleli 2 gun oldu.onaylamadim sistemden daha.su asamada urunu iade edip parami geri almak icin ne yapmam gerek.teseke ederim

    YanıtlaSil
  61. serkan bey amme hizmeti yapıyosunuz resmen sabrınızdan ve azminiden dolayı tebrik ederim ilk siparişimi dün verdim bekliyorum bir sorun çıkarsa bende müracaat edeceğim size kolay gelsin

    YanıtlaSil
  62. Merhaba sipariş etmiş olduğum ürün henüz kargoya verilmedi.satıcının ürünü kargoya vermesi için bir gün süresi var mrsajlarıma yanıt vermiyor.Bu durumda siparişi benmi iptal etmeliyim yoksa süre bitiminde siparişin otomatik olarak iptal edileceği belirtiliyor sürenin bitmesinimi beklemeliyim yardımcı olursanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  63. bir ürün aldım 6 tl bişi ama şu an 15 saat kdr bi süresi var anlaşmazlık açınca sürem donuyormu ne oluyor satıcı önce cvp verdi sonra cvp kesti kesin tatil yapıor:D ben anlaşmazlıklara ingilizce yazacagım ve yazışmaları göndereceğim işin garibi takipden ürün tr de ama süremi uzat dediğim halde uzatmadı keyfi bilir die düşüyoum ben anlaşmazlık açınca sürem ne olyor 1-2 saat cvp verrsen çok sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dispute açtığınız satıcının cevap vermesi için ekstra 10 gününüz daha olur.

      Sil
  64. RL176997031CN kodlu bir siparişim var ama takipte bir şey yazmiyor yardımcı olur musunuz ilk siparişim endişe ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sisteme henüz görünmüyor olabilir varsayalım ki gelmedi endişe edilecek durum yok iade açarsınız.

      Sil
    2. kısa sürede geri dönüş yaptığınız için teşekkür ederim

      Sil
  65. ben 36 aralıkta sipariş verdim ve iptal ettim 9 gün oldu iade olmadı ne yapmam gerek iade süresi 3-15 diyo ya da 20 gün yardımcı olur musunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sipariş syafanızın alt kısmında bulunan financial (finansal) linkine tıklayın orada görürsünüz iade durumunu. süreç genelde ilk 10 günde tamamlanıyor.

      Sil
    2. finansal durumda iade edildi diyor 10 gün oldu hala bir şey yok yardımlarınız için çok teşekkür ederim

      Sil
  66. merhaba serkan bey satıcı ürünü kargoya verdi tracking numarası verdi yalnız iki tane numara var HN007728460AE RE812792224SE re ile başlayan numaranın karşında details kısmında açıklama var diğerinde yok rc uçak parçaları istemiştim tek siparşin içinde hepsi bu adam iki paket halinde göndermiş olabilirmi iki ayrı paket olması gümrükte sorun çıkarırmı acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayrı pakette gelsede sorun olmaz.

      Sil
    2. satıcı dönüş yaptı 2 paket göndermiş
      sipariş 110 dolar yani gümrük vergisi ödeyeceğiz büyük ihtimal beni düşündüren iki pakettede 110 dolar ücret yazıyorsa gümrük ikisi içinde ayrı ayrı vergi istermi

      Sil
    3. iki farklı paketse 110$ ikiye bölünmez mi? benmi yanlış anlıyorum.

      Sil
  67. Satın alalı bir ay oldu, 6 günde kargo bilgisi girildi. Geç aktif olduğunu sizden biliyorum ve bekledim. Yeni bilgiler eklenmiş kontrol ettiğimde. Sorum şu o girdilerin tarihinden itibaren mi 1aya falan gelir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. satıcı ilk sipariş anında ne süre belirlediyse o geçerlidir sonradan yapılan değişiklik sizi bağlamaz. süresi içinde gelmezse dispute açın.

      Sil
    2. Teşekkürler Serkan :)

      Sil
  68. merhaba iyi günler benim bi sorum olcak aliexpress ten 5tane paracord ip sipariş verdim yaklaşık bir ay oluyor
    statusta finished yazıyor
    takip numarasıda WANGYI0062091HK takip numarasını yazdıgımda hiçbişey çıkmıyor kargo bana gelmedi bide open dispute bastığımdaşöyle bişey çıkıyor;
    Sorry, you cannot open a dispute for this order.
    Disputes can only be opened up to 15 days after you have confirmed receiving your items.
    Order confirmation of receipt time is: Wed Dec 16 03:39:11 PST 2015
    You may open a dispute for the order before: Thu Dec 31 03:29:11 PST 2015


    ne yapmam lazım ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. siz baya geç kalmışsınız otomatik onaydan sonra 15 gün daha süreniz varmış 31 aralıkta dolmuş geçmiş olsun yapacak bir şey yok.

      Sil
  69. Ürun eve gelmiş fakat beni evde bulamadıklarından ptt tarafindan geri gönderilmiş.ptt'ye gittiğimde ise NC ile biten kodun olmadığını ve eğer İstanbuldaysa geri alabileceğimi söylediler. Fakat urun yurt disina ciktiysa birsey yapamayacaklarini soylediler. Benim bu durum da ne yapmam gerekiyor? ürünün elime ulasmasini istiyorum saticiya mesaj mi atmaliyim tekrar yollaması icın. Yardımcı olur mususunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eğer posta takipli ise nerede olduğunu görebilirsiniz. takipli değilse yapacak bir şeyiniz yok geri gönderildiyse. ptt geri gönderme işlemini hemen yapmıyor ihbar bıraktıktan sonra 7 iş günü bekletiyor en az bilginiz olsun.

      Sil
  70. Merhaba aliexpresten meyve bıçağı almak istiyorum.gumrukte problem olur mu? Teşekürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bıçak konusu sıkıntılı. gümrük yasaklı ürünleri incelerseniz görürsünüz.

      Sil
  71. disputeyi kazanırsam para iadeyi satıcı ne zamana kadar yapmak zorunda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dispute kazanmadan kastınızı anlamadım ama anlaşmazlığı satıcı kabul ettikten yada aliexpress iadeye karar verdikten sonra 10 iş günü.

      Sil
  72. merhabalar satıcı bana takip no verdi ama 9 gün geçti hala takip edemiyorum ve neden takip edemiyorum dediğimde bana şu açıklamayı yaptı ( please don’t worry friend, because the China Post Air Mail not good to sent ,if sent it will easy to Returned to me, so i sent by hongkong post without tracking number friend, and hongkong post more quickly than China Post Air Mail about 35-55 days arrive,please wait patiently friend. thank you. ) benim anladığım ürün satıcıya dönmüş oda takipsiz honkong post ile gönderecekmiş. yaw ben takipli diye aldım. güya dispute hakkını bitirmeye bakıyor. satıcının dediğinden farklı anlayan varsa lütfen yazsın. bu arada bana sattığı ürünü kaldırmış ve fiyatı 14 dolardan 27 dolar olmuş.bence bu uyanık satıcı ben uygun fiyattan aldığım için satmak istemiyor ve bilerek open dispute açmamı bekliyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olan olmuş zaten bekle ve gör. eğer dediğin gibi çıkarsa sağlam bir yorum döşe. aliexpress e de dolandırıcı satıcı ihbarı yap yanına kalmasın.

      Sil
    2. nereden yazabilirim aliexprese açıkcası yanına kalsın istemiyorum. yalandan iade edildi diyip takipsiz göndermiş. bana kalırsa hiç göndermedi ya.

      Sil
    3. ingilizcem yetersiz. sen bir açıklama yazabilirmisin. ben tam anlayamam bu ingilizcele veya hangi kısımdan ihbar yapabilirim

      Sil
    4. http://www.aliexpress.com/help/newContactUs.htm adresinden yapabilirsin yada hiç uğraşma dispute aç No tracking information seç açıklama kısmına fake tracking yaz geç.

      Sil
  73. Merhaba satıcı ile anlaştım ve ödedeğim ücretin yarısını refund kabul etti fakat herhangi bir iade yok ve dispute kapandı. Acaba yalan mı söyledi ? iade yapmama şansı var mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dispute açıldığında onayladıysa artık iş satıcıdan çıkmıştır. konu aliexpress ait. dikkatli kontrol edin.

      Sil
  74. dondurulmuş bir siparişim var ne yapmam gerek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dondurulma nedeni nedir. eğer dolandırıcı satıcı yüzündense paranız iade olur.

      Sil
  75. merhaba satıcı 44990066197 böyle bir numara ver http://www.faspeed.com dan takip edebilirsiniz dedi, oradan takip ettim. ama türkiye gümrük girişinden sonrası yok tabi,şimdi sevkte yazıyor ptt ile takip edemiyorum ve satıcı sabılı olamma grektiği gerekirse para iadesi yapabiliceğini söyledi vs vs söyledi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. süre bitiminine yakın teslim almazsanız dispute açın.

      Sil
  76. dispute açtım ve 1 gün sorada modify yaptım ve 5 günlük süre verdi. bu süre bitince ne olacak. satıcının cevap verip vermediğini bende görebilecekmiyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Refunds & Disputes kısmından süreci takip edebilirsiniz.

      Sil
  77. Merhaba
    22$ bir çanta aldım gelen ürün kalitesi düşük çıktı ve bende resimlerle satıcıyla irtibata geçtim ve 10 $ iade istediğimi ilettim oda 2 $ teklif etti bende 8 $ olsun yoksa dispute açacağım dedim oda bana 5$ olsun yoksa patronum beni işten atacak tamda lunar new year arifesinde dedi bende kabul ettim. 1. Bu satıcıya güvenmeliyim? 2. Dispute açmadan bana 5$ iadesini yapabilirmi, illa dispute açmam mı laIm? 3. Dispute açıp kanıtlarla 10$ iadeyi zorlayayım mı? ( ama yazışmalarda vicdan yapıp 5$ kabul ettiğimi yazdım) şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dispute açın 5$ lık iade isteyin. başka türlü bir iade şekli yok malesef.

      Sil
  78. Serkan bey.alacağım ürün 120 dolar.dolayısıyla gümrüğe takılacak.elazığda yaşıyorum.şimdi ürün gümrüğe takılırsa işlem Nasıl olacak.istanbula gidip gümrük vergisini ödemem mi gerekiyor.yoksa Elazığ Ptt ürünü getirince vergiyi Oray'a mı ödeyeceğim.saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. posta ile gelen ürün için size tebligat gelir vergi ödemesini bulunduğunuz ilden yapabilirsiniz. vergisini ödedikten sonra teslim alırsınız.

      Sil
    2. Serkan bey ürünün ödemesini yaptıktan sonra İstanbul'dan mı ilime yönlendirecekler

      Sil
    3. Bildiğim kadarıyla süreç bu şekilde.

      Sil
  79. Nike marka spor ayakkabısı siparişimin teslimat süresinin dolmasına 4 saat kaldı ürünü takip numarasından kontrol ettiğimde başakşehir ptt de olduğu yazıyor. Dispute açmalımıyım beklemelimiyim Serkan bey. Şimdiden emeğiniz için Teşekkürler

    YanıtlaSil
  80. merhaba bi şarj aleti aldım.ürün geleli bir hafta oluyor.şuan çalışmıyor bozuldu.kablosundan kaynaklanıyor.dispute açtım.satıcı mesaj attı para iadesi yapalım diye.seçeneklerden ürün elime geçmedi seçeneği ile hala kargo seçeneğini seçiniz diyor.böyle bişey yaparsam paramı iade alamaya bilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. para iadesini satıcı onaylaydıktan sonra sorun yok istediğiniz seçeneği seçebilirsiniz. oldu ki bir sorun yaşarsanız attığı mesajı kanıt olarak kullanırsınız.

      Sil
  81. merhaba;
    Aliexpress sitesinden ilk kez bir ürün aldım. Alıcı korumasının bitimine 2 gün kaldı. Open dispute açmaya çalışıyorum fakat submit seçeneğine tıklıyorum hiçbir şekilde tepki vermiyor sayfa. Sanki submit seçeneği aktif değil.
    Awaiting Receipt gözüküyor statüsü.
    Sistemde takip numarası var fakat "china post registered air mail" sitesinde veya ptt de herhangi bir bilgi mevcut değil. Süreç dolmadan paramı nasıl geri alabilirim. Satıcı da sürekli offline gözüküyor.
    Süre dolmadan ben bu open disputeyi nasıl açacağım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Select All işaretini seçili hale getirip denerseniz sorun çözülür bence.

      Sil
    2. yada bir ihtimal tarayıcı ile ilgili probleminiz olabilir. farklı internet tarayıcı kullanarak deneyin.

      Sil
  82. Merhaba serkan bey.ben aliexpessden bir telefon siparişi verdim kredi kartından ödeme onaylandı satıcı ürünü kısmi sevkiyat olarak gösteriyor ve takip numarasıda vermiş acaba ürün kargolanmışdır kısmi sevkiyat nedir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öncelikle cep telefonu ise zaten sıkıntılı.
      hiç başıma gelmedi fakat ürün farklı parçalardan oluşuyorsa parça parça gönderim yapılmasına kısmi sevkiyat deniyor olabilir.

      Sil
  83. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende çok anlamadım ama firmada çalışan olduğunu arıza yüzünden başım ağrıyacak anlaşmazlık nedenini değiştirip iade isteyip istemediğinizi soruyor sanırım.

      Sil
  84. Merhaba, Aliexpress sitesinden ayakkabı aldım. Ürün belirtildiği tarihte elime ulasmayinca anlaşmazlık açtım. Para iadesi yapıldı fakat urun geldi. Saticiya ödeme yapmak istiyorum fakat magazasindan hicbirsey alamıyorum. Satıcı paypal hesabını verdi fakat benim paypal hesabım yok. Açık anlasmazlik yaptığım için mi bu satıcıdan alamıyorum. Site otomatik engelliyor beni. Nasıl ödeme yapabilirim bu saticiyla anlasmazlıı nasıl kaldırabilirim. İyi günler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anlaşmazlıkla iade aldığım satıcıdan tekrar alışveriş yaptığım oldu,niye alışveriş yapamadığınıza dair bir fikrim yok.
      en kısa yol yeni bir kullanıcı hesabı açıp ordan ürünü satın alıp gönderi yapmasına gerek olmadığını yazın.

      Sil
  85. Teşekkür ederim Serkan bey

    YanıtlaSil
  86. Meraba bişi sorcam şimdi ben dispute açtım paramı geri aldım ürün paramı aldıktan 11 gün sonra geldi şimdi kimsenin hakkına girmek istemiorum ne yapabiliriz bi akıl verseniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynı ürünü tekrar satın alın gönderi yapmasına gerek olmadığını yazın ve onay verin.

      Sil
  87. Merhabalar anlatım için teşekkürler. Ben bir ürün aldım ama bana ulaşmadı ürün, anlaşmaslık açtım satıcı kabul etti Aliexpress.com bana mail attı para iadesi gerçekleşti diye ama 1 ay oldu para karta görünmüyor bankayı aradım bana hesabınız Tl hesabı diye gelmemiş olabilir diyor garanti bankamatik kartı ile ödeme yapmıştım bu karta para iadesi yapılmış. Ne yapmam gerekiyor bu parayı almam için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. konu bankayla ilgili, sipariş verdiğinizde hesabınızdan TL olarak kesildiğine göre iadesinde de aynı işlemin olması lazım.
      yada karta bağlı sizin farkında olmadığınız döviz hesabı olabilir kontrol edin.
      sonuç alamazsanız konuyu aliexpress e yazın.

      Sil
    2. Veysel bey, hangi tarihte sipariş verdiyseniz o tarihte hesaba geçiyor. Aynı durumu yaşadım. Geçmiş tarihi kontrol etmenizi öneririm

      Sil
    3. Neslihan Hanım güncel ekstrede sipariş geçtiğiniz tarih görünür geçmişe dönük ödeme olmaz diye düşünüyorum yanlış bilgilendirme olmasın banka hesap zaten kesilmiş ve işlenmiş.
      hesap özetinizde iptal talebinizin kabulünden sonraki günleri kontrol etmek lazım.

      Sil
  88. Bende siparisi verdim Ana yanlislikla Onaya tiklafim ne yapmam gerek

    YanıtlaSil
  89. Merhaba aliexpressten 3 tane elbise aldım ancak elime çok farklı bir ürün geçti ben de 1 tanesini iade etmek için satıcıyla görüştüm iade sürecinİ başlattım ptt kargoya gittim iade etmek için karşı taraf ödemeli gönderecektim ancak ptt kargo yurtdışı ürünlerinde illa gönderen kişinin ödemesi gerektiğini, karşı taraf ödemeli gönderemediklerini söyledi belki fiyatı uygunsa ben ödiyim dedim ancak bir elbise için 64 tl istediler ne yapabilirim lütfen yardım edin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ürün iadesi yapmayın elbiseyi satıcı yanlış göndermiş. sadece ücret iadesi talep edin.

      Sil
  90. Merhaba Ben Aliexpress Üzerinden Bir Kulaklık Satın Aldım Ancak 11 Gündür Kargoda Bir Hareket Yok " leaving Beijing Airport going to next airport/seaport " yazıyor en son. ve 11 gündür hiç bir değişilik yok Beklemeye Devamı Edeyim Yoksa Dispute Mi Açmalıyım ? Ve İsterseniz Resmi : http://i.hizliresim.com/orMkA7.jpg

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. satıcıyla görüşün isterseniz dispute açsanızda satıcı hemen kabul etmeyecektir. ayrıca onay sürecini beklemenizde fayda var.

      Sil
  91. Merhaba ,bi urun aldim fakat urun elime ulasmadan geri gitti ptt gonderi takibine baktim iade adres yetersiz yazisiyla karsilastim , saticiyla konustum benden 7 dolar daha istedi tekrar yollamak icin dispute actim baska yapmam gereken bisey varmidir?

    YanıtlaSil
  92. İyi günler kolay gelsin ben bir ürün satın aldım beden tablosuna bakmayı akıl edemedim xl aldım fakat boyu çok kısaymış bana satıcı 5xL sana uygun dedi sonra adamla konuştum işte dedim efendim yanlış yaptım 5xl ile değiştirebilirmsiniz lütfen dedim ok send sen 5xL yazdı şimdi sorucağım soru aldıgım oradaki XL sembolunü kafaya takayım mı takmayım mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. satıcı ile konuşmuşsunuz zaten niye kafaya takıyorsunuz.

      Sil